معرفی بخش موتوری سوزوکی ویتارا

لوازم موتوری سوزوکی ویتارا

تولید خودرو سوزوکی ویتارا از سال ۱۳۸۵ در ایران آغاز گردید. در ابتدا شرکت ایران خودرو شروع به تولید سوزوکی ویتارا با موتور ۲۰۰۰ سی سی کرد و سپس در سال ۱۳۸۹ بنا به نیاز بازار آن زمان به خودرو هایی با موتور نسبتا قوی تر موتور با حجم ۲۴۰۰ سی سی نیز وارد خط تولید گردید.

موتور ۲۰۰۰ سی سی سوزوکی ویتارا

لوازم موتوری سوزوکی ویتارا

این حجم موتور برای خودرو سوزوکی که خودرویی سنگین می باشد نسبتا ضعیف بوده و به طور کلی آسیب های زیادی به موتور سوزوکی حجم ۲۰۰۰ وارد میاید. البته نگه داری و تعویض به موقع روغن موتور فیلتر روغن و فیلتر هوا تاثیر زیادی بر کیفیت موتور سوزوکی ویتارا دارد. روغن های بی کیفیت و تقلبی موجود در بازار را نیز نباید فراموش کنیم. توصیه ما به ویتارا سواران عزیز این می باشد که در تامین قطعات یدکی سوزوکی دقت لازم را به عمل آورده و حدالامکان از مراکز معتبر خریداری نمایند. در مجموعه سام پارت یدک تلاش فراوانی برای جمع آوری روغن ها و به طور کلی لوازم یدکی با کیفیت و قیمت مناسب به عمل آمده البته گاها قیمت ها کمی بالا می باشد که اگر با دید بلند مدت و هزینه های گزاف تعمیر موتور بنگریم متوجه خواهیم شد که این قیمت ها آنچنان هم بالا نیست.

بنابراین همانطور که اشاره شد پرهیز از فشار آوردن بی مورد به موتور سوزوکی ویتارا ۲۰۰۰ سی سی و همچنین تعویض به موقع روغن و فیلتر های مربوطه در هر ۵۰۰۰ کیلومتر باید در الویت کار قرار گیرد.

موتور ۲۴۰۰ سی سی سوزوکی ویتارا

لوازم موتوری سوزوکی ویتارا

در سال ۱۳۸۹ اولین موتور های ۲۴۰۰ سی سی وارد بازار خودرو ایران گردید که در مقایسه با مدل قدیمی تر سوزوکی مورد استقبال بیشتری قرار گرفت و از آن زمان تا امروز هر ساله جزو برترین خودروهای تولیدی کشور قرار گرفته است . استفاده کنندگان از این مدل سوزوکی ویتارا رضایت بیشتری داشته و بسیاری از علاقمندان به آفرود تمایل بسیاری برای استفاده از این خودرو ژاپنی قدرتمند را دارند.

موتور ۲۴۰۰ سی سی سوزوکی ویتارا همانند ۲۰۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپ بوده و تفاوت آن در  حجم بالای پیستون ها قدرت بالاتر سرسیلند و استفاده از اویل پمپ قدرتمند هست.

در حال حاضر از لحاظ تامین لوازم یدکی سوزکی ویتارا اورجینال مشکل خاصی وجود ندارد و بسیاری از قطعات فقط اصلی می باشد البته در بعضی بخش ها نیز قطعاتی با برند های ژاپنی و تایوانی موجود می باشد که همگی دارای کیفیت بالا بوده و دارای ضمانت می باشد.

در یک نتیجه گیری کلی میتوان خودرو سوزوکی ویتارا را با کیفیت ارزیابی کرد که هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ بخش موتور و گیربکس که در بخش های آینده به آن می پردازیم نمره قابل قبولی از مصرف کنندگان خود دریافت کرده است.

2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *